Royal Enfield» Sixty 5- Cafe Racer

Forumsregeln
Bitte beachte folgende Punkte, wenn Du Dein Projekt bei uns vorstellen möchtest.

  1. Bitte wähle die Kategorie mit Bedacht.
    Solltest Du Dir nicht sicher sein, dann prüfe anhand der Stilbeschreibungen unter der entsprechen Kategorie, welchem Stil Dein Motorrad am ehesten entspricht oder kontaktiere einen Moderator/Administrator.
  2. Gestalte Dein Thema interessant und mit Bildern. Interessante Themen finden mehr Beachtung und Du bekommst umfangreicheres Feedback.
  3. Bitte halte Dein Thema aktuell und poste hin und wieder den aktuellen Fortschritt oder einfach nur neue Bilder.

Vielen Dank.
Bambi
Beiträge: 5371
Registriert: 15. Jan 2014
Motorrad:: Triumph Tiger Trail 750 - Suzuki DR Big 750 - Suzuki GN 400 - mehrere MZ - Hercules GS 175/7
Wohnort: Linz/Rhein

Re: Royal Enfield» Sixty 5- Cafe Racer

Beitrag von Bambi » 3. Mär 2018

Hello Raul,
suffering from hip-arthrosis since about 3 years I can follow your argument very good. It looks alright on your last pic as all these alloy-parts somehow flow into each other.
Maybe later you might try to form a bigger panel, enlongating it at the front towards the carb and the gearbox. But firstly, get the beast running and afterwards, start juggling with designs like side-panels and so on ...
Kind regards, Bambi
'Find me kindness, find me beauty, find me truth' (Dreamtheater aus 'Learning to live')

Online
Benutzeravatar
grumbern
Administrator
Beiträge: 9462
Registriert: 18. Jan 2013
Motorrad:: Kreidler Mustang (1981, original), Kreidler RS (1974, Café), Kreidler Florett 80 (1982, original), Enfield Bullet 350 (1979, original), XS-650 (1977, Café), Royal Enfield Indian Chief 700 (1958, im Aufbau), Peugeot 201 (1928, Hot Rod im Aufbau), Royal Enfield Interceptor (1964, Café Racer im Aufbau)
Wohnort: Spessart

Re: Royal Enfield» Sixty 5- Cafe Racer

Beitrag von grumbern » 3. Mär 2018

How about using one of those mighty LiFePO4-accumulator packs everybody talks about? These fit virtually everywhere, are much smaller and lighter but can provide very high current for an electric starter.
On the other hand, why not get rid of all the sheetmetal and use an old style dummy to cover up the battery? That'd at least give it an old school look.
Andreas

Benutzeravatar
ILMARINEN
Beiträge: 21
Registriert: 9. Apr 2017
Motorrad:: Royal Enfield sixty5 2006
Bultaco Sherpa 350 T 1978
Mini Rickman Metisse 2015
Wohnort: 49451 Holdorf

Re: Royal Enfield» Sixty 5- Cafe Racer

Beitrag von ILMARINEN » 24. Jun 2018

Moin

I installed a new Dunstall silencer How do you like this sound?

https://www.dropbox.com/s/as8i5d5sadehk ... 6.mp4?dl=0

Andy

Antworten

Zurück zu „Royal Enfield“

windows