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Re: Under Construction. Honda CB 750 K 1980 Erstprojekt
Verfasst: 5. Apr 2016
von Kuwahades
Sehr geil
Warum hast du das Farbkonzept geändert ?
Re: Under Construction. Honda CB 750 K 1980 Erstprojekt
Verfasst: 5. Apr 2016
von Vitag
Weissnix hat geschrieben:Sieht klasse aus. Das Heck wird sicherlich ein Problem für den TÜV. Abdeckung über die radachse hinaus
...aber nicht mehr lange. Laut meinem TÜV Prüfer sollen wohl nächstes Jahr StVZO und EG Zulassungen zusammengelegt werden, quasi die alte Zulassungsordnung entfallen.
PS: Das ist ein wirklich schöner Hobel geworden

Re: Under Construction. Honda CB 750 K 1980 Erstprojekt
Verfasst: 5. Apr 2016
von lbp71
Heyhou,
...geiler Hobel!!

Re: Under Construction. Honda CB 750 K 1980 Erstprojekt
Verfasst: 6. Apr 2016
von Thrashpirat
War schon zum Vorgespräch beim TüV. Wurde alles abgesegnet. Hält sich lediglich am Reflektor auf...der muss bitte mittig ans Heck und nich am seitlichen KZH. Aber wenns nur das ist

Re: Under Construction. Honda CB 750 K 1980 Erstprojekt
Verfasst: 13. Apr 2016
von Thrashpirat
Herber Rückschlag....die von mir gutgemeinte Tankversiegelung löst sich....scheine da wohl gefuscht zu haben. Oder hat das noch Jemand bei der KBS Tankversiegelung festgestellt?. Hab jetzt erstmal einen Tank von der RC04 geordert und versuche den zu verwenden. Die Tankversiegelung zu entfernen kost wohl ein heiden Geld, wenns von Innen gestrahlt wird...
Naja so kann ich zumindest den verhunzten Tank aufschneiden in Kniemuldenform und von innen ausschaben und wieder zusammensetzen. Mal gucken, obs klappt....
Re: Under Construction. Honda CB 750 K 1980 Erstprojekt
Verfasst: 6. Jun 2016
von Thrashpirat
Re: Under Construction. Honda CB 750 K 1980 Erstprojekt
Verfasst: 6. Jun 2016
von didi69
Moin...
das freut mich das bei dir weiter geht....
sieht gut aus....
nicht aufgeben.. ganz nach deinem Motto:
einfach machen
Gruß Didi
Re: Under Construction. Honda CB 750 K 1980 Erstprojekt
Verfasst: 6. Jun 2016
von potemkin
jo, gut gemacht
Re: Under Construction. Honda CB 750 K 1980 Erstprojekt
Verfasst: 9. Jun 2016
von 12qwert
was genau ist denn das Problem mit der Luftmenge?
Re: Under Construction. Honda CB 750 K 1980 Erstprojekt
Verfasst: 9. Jun 2016
von Thrashpirat
Ich machs mal kurz und bediene mich einer Aussage aus einem anderen englischsprachigen Forum. Der Typ beschreibt ziemlich genau was ich durch leihenhaftes rumprobieren bestätigen kann und warum das mit der Luftmenge / Vakuum ohne Airbox nicht ordentlich funktioniert. Fakt ist jedenfalls, dass es mit erheblichem Mehraufwand verbunden ist die Kiste mit Podfiltern und dem CV-Vergaser zu konfigurieren und ich davon Abstand nehme...auch wenns vielleicht nicht so geil aussieht

Die Kiste soll fahren und das möglichst lange und zuverlässig.
So long as you keep the KeiHein CV carbs on there, it will NOT run properly without the stock airbox.
The airbox is designed to generate a small amount of vacuum. This vacuum that it generates is proportional to the RPM of the engine, IE: lower RPM; less vacuum, more RPM; more vacuum. This is a very, very important relationship because that vacuum is used to actuate the pistons on top of the carbs under those pretty chrome caps. Those pistons in turn are attached to the needles that control the flow of fuel from the primary and secondary jets into the motor. This sets up a dynamic system where the motor can receive the fuel it needs regardless of RPM or load on the motor. (6,000rpm in neutral parked needs way less fuel that 6,000RPM at 70mph with a rider on it)
Now, when you remove the airbox and replace it with pod filters, the pods or whatever filter you put in there, even the nice K&N ones, don't generate vacuum like the stock airbox does. They do they opposite. They allow more air in and thus prevent ANY vacuum from being generated, which renders the vacuum needles nearly ineffective, and the fuel they provide doesn't get to the motor and the motor can only rev as high as the fuel coming out of the pilot jet and accelerator pump will allow. This is why a stock CB without any airbox or filters will without fail only rev to 3500-4000rpm before fuel starving and sputtering out.
As far as re-jetting it, some guys can claim success by re-jetting, but it's impossible to fully restore functionality to the carbs by just re-jetting or moving the needle. Why? Because when you put in bigger jets to compensate, all you are doing is increasing the amount of fuel that is being dumped into the motor at ANY rpm or load, whether the motor needs it or not. If you put in jets large enough that the bike will still rev to 10k rpm, it will be WAAAAYY too rich at idle and it will be boggy and smokey and too much fuel can wash the oil off the cylinder walls, fuckin up a perfectly good motor. Or you can go the other way. You can put in jets a little bit bigger so it runs properly at idle and low speed, but when you get on it or try to rev above 6,000 or so RPM it'll lean out, bog down, and possible overheat and melt shit if ran long enough. And taping the pods won't work either, no matter how bad you want it to, because with the tape you're not making the filters generate vacuum, you're jus restricting the flow of air into the carbs, just like running around with your choke on.
That's why the stock airbox and CV system is so important. It makes sure the motor gets exactly how much fuel it needs. Motor revs and sucks air from the airbox, airbox generates vacuum, vacuum lifts the CV pistons, CV pistons lift needles, needles let fuel through.
TL;DR: You can't ever, ever replace the airbox on an old Honda and expect it to run the same with the stock carbs. Ever. It's just not possible without an airbox than can perform the exact same as the stock one, and anyone who claims to have figured it out and has a CB with pod filters running "perfect" either has no idea how a CB should properly run or is pulling your leg.
Sorry für die Textmenge, aber wir bewegen uns hier schon im Reich der Wissenschaften ;)
